Nawigacja
Kurs PHP-Fusion v6.01.xx - Zarządzanie Użytkownikami
Napisane przez jantom dnia 16 marca 2007 21:28 · 1 komentarz · 12281 czytań · · ·
Streszczenie:
Przejdziemy teraz do kolejnej części PA - Zarządzania użytkownikami.Grupy Użytkowników
W tym miejscu możesz zarządzać wszystkimi grupami użytkowników, które są na stronie.
Dodanie grupy
Wystarczy uzupełnić w sekcji Dodaj Grupę Użytkownikówpola Nazwa(tu wpisujesz nazwę grupy) oraz Opis(czyli jej krótka charakterystyka). Gdy wszystko już jest gotowe klikamy na Zapisz.
Edycja grupy
Wybieramy w sekcji Grupy Użytkownikównazwę grupy, która nas interesuje, a następnie klikamy na Edytuj. Wtedy w sekcji Edytuj Grupę Użytkownikówzmieniamy zawartość pól Nazwaoraz Opis, a następnie klikamy na Zapisz.
Dodaj grupę |
Usunięcie grupy
W sekcji Grupy Użytkownikówwybierasz potrzebną Ci grupę, a następnie naciskasz na Usuń.
Usuń/Edytuj (1) grupę |
Zarządzanie użytkownikami w grupie
Skoro już jakąś grupę stworzyliśmy, czas by dodać do niej kliku użytkowników. Jak to zrobić? Po pierwsze, musimy kazać edytować grupę. Następnie przechodzimy do sekcji Edytuj Grupę Użytkowników(tej będącej niżej – Rysunek). Widzimy tam dwie listy: ta po lewej zwiera użytkowników, którzy do danej grupy nie należą. W tej po prawie znajdziemy loginy użytkowników, którzy dostąpili zaszczytu bycia w danej grupie. Żeby dodać użytkownika do grupy, wystarczy go odnaleźć na liście po lewej stronie i kliknąć na jego login. Od teraz znajduje się na liście członków danej grupy (czyli tej po prawej stronie). Natomiast jeżeli chcemy się go stamtąd pozbyć, to ponownie klikamy na jego nick. W ten sposób pozbywamy się go z grupy.
Czasem się zdarza, że musimy hurtowo dodać użytkowników do danej grupy. Tego typu działania ułatwią nam, znajdujące się pod listami, przyciski Dodaj Wszystkich Użytkownikówi Usuń Wszystkich Użytkowników. Naciśniecie pierwszego powoduje, że wszyscy użytkownicy, którzy wcześniej nie należeli do danej grupy, zostają do niej dodani. Użycie tego drugiego powoduje odwrotną operację – powoduje, że wszyscy użytkownicy, którzy już należeli do danej grupy, tracą w niej swoje członkostwo.Gdy dokonamy już wszystkich zmian (niezależnie, czy dodawaliśmy pojedynczych użytkowników, czy robiliśmy to hurtowo) należy nacisnąć na Zapisz Wybranych Użytkowników. Inaczej dokonane przez nas zmiany zostaną utracone.
Zarządzanie użytkownikami w grupie |
Komentarze
Dodaj komentarz
Oceny
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.