Pytania i odpowiedzi: Regulamin Forum
Pytania i odpowiedzi >Regulamin Forum |
1. Zasady Ogólne | 2. Publikacja nowych wiadomości i tematów | 3. Oznaczanie postów jako pomocnych | 4. Moderacja i administracja |
Informacja dodatkowa | Podsumowanie: |
1. Zasady Ogólne
Na Forum nie można publikować treści o charakterze reklamowym*, obraźliwych oraz uznawanych przez prawo za nielegalne/karalne.
Oprócz wymienionych, na Forum obowiązują zasady netetykiety.
Ze zwyczajowych przepisów netykiety największy nacisk kładziemy (i prosimy innych o to samo) na:
- życzliwość i tolerancję dla poglądów innych Użytkowników
- kulturalny, staranny i precyzyjny język postów
- unikanie PISANIA WERSALAMI
- unikanie postów, które nic nie wnoszą merytorycznie do dyskusji.
* za wyjątkiem wyznaczonego działu
Do góry
Na Forum nie można publikować treści o charakterze reklamowym*, obraźliwych oraz uznawanych przez prawo za nielegalne/karalne.
Oprócz wymienionych, na Forum obowiązują zasady netetykiety.
Ze zwyczajowych przepisów netykiety największy nacisk kładziemy (i prosimy innych o to samo) na:
- życzliwość i tolerancję dla poglądów innych Użytkowników
- kulturalny, staranny i precyzyjny język postów
- unikanie PISANIA WERSALAMI
- unikanie postów, które nic nie wnoszą merytorycznie do dyskusji.
* za wyjątkiem wyznaczonego działu
Do góry
2. Publikacja nowych wiadomości i tematów
Nazwy tematów powinny ułatwiać zrozumienie, o czym jest dany wątek oraz znajdować się w odpowiednim dziale.
Zabronione jest dublowanie tematów i postów.
Przed założeniem nowego tematu należy skorzystać z opcji Szukaj, by upewnić się, że dany problem nie był już wcześniej poruszany.
W razie znalezienia tematu poruszającego interesującą nas kwestię, bezwzględnie należy się dopisać, a nie zakładać nowy.
Ponadto obowiązkowe jest zamieszczenie w temacie posta charakterystyki problemu, niedopuszczalne jest wpisywanie tytułów typu:
"Pomocy!!!", czy "Mam problem".
A także zawierających w/w wyrazy oraz ich pochodne.
Posty niespełniające powyższych wymogów będą usuwane.
Prosimy o pisanie w sposób zrozumiały i możliwie zwięzły.
Polecamy dobrą metodę pisania wiadomości - przed opublikowaniem jeszcze raz ją przeczytać, sprawdzić poprawność wszystkich nazw i działanie linków.
Użytkownicy którzy zlecają wykonanie projektu (grafiki, modyfikacji wtyczki), po znalezieniu oferty, zobowiązani są do zaktualizowania tematu, poprzez dodanie informacji o nieaktualnej ofercie.
Do góry
Nazwy tematów powinny ułatwiać zrozumienie, o czym jest dany wątek oraz znajdować się w odpowiednim dziale.
Zabronione jest dublowanie tematów i postów.
Przed założeniem nowego tematu należy skorzystać z opcji Szukaj, by upewnić się, że dany problem nie był już wcześniej poruszany.
W razie znalezienia tematu poruszającego interesującą nas kwestię, bezwzględnie należy się dopisać, a nie zakładać nowy.
Ponadto obowiązkowe jest zamieszczenie w temacie posta charakterystyki problemu, niedopuszczalne jest wpisywanie tytułów typu:
"Pomocy!!!", czy "Mam problem".
A także zawierających w/w wyrazy oraz ich pochodne.
Posty niespełniające powyższych wymogów będą usuwane.
Prosimy o pisanie w sposób zrozumiały i możliwie zwięzły.
Polecamy dobrą metodę pisania wiadomości - przed opublikowaniem jeszcze raz ją przeczytać, sprawdzić poprawność wszystkich nazw i działanie linków.
Użytkownicy którzy zlecają wykonanie projektu (grafiki, modyfikacji wtyczki), po znalezieniu oferty, zobowiązani są do zaktualizowania tematu, poprzez dodanie informacji o nieaktualnej ofercie.
Do góry
3. Oznaczanie postów jako pomocnych
Autorzy tematów mogą oznaczać posty jako pomocne wtedy i tylko wtedy, gdy rozwiązanie w nim zawarte jest prawidłowe oraz mogą z niego skorzystać inni użytkownicy.
Zabrania się oznaczać posty:
- nie wnoszące nic do tematu,
- zawierające błędne rozwiązanie,
- zawierające rozwiązanie podane wcześniej przez innego użytkownika.
Administratorzy i Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do odznaczania postów oznaczonych jako pomocne, a zarazem odejmować punkt "Pomógł", jeżeli dany post nie spełnia powyższych warunków.
Do góry
Autorzy tematów mogą oznaczać posty jako pomocne wtedy i tylko wtedy, gdy rozwiązanie w nim zawarte jest prawidłowe oraz mogą z niego skorzystać inni użytkownicy.
Zabrania się oznaczać posty:
- nie wnoszące nic do tematu,
- zawierające błędne rozwiązanie,
- zawierające rozwiązanie podane wcześniej przez innego użytkownika.
Administratorzy i Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do odznaczania postów oznaczonych jako pomocne, a zarazem odejmować punkt "Pomógł", jeżeli dany post nie spełnia powyższych warunków.
Do góry
4. Moderacja i administracja
Moderator ma prawo skasować lub poddać edycji post, o którym sądzi, że narusza niniejszy Regulamin lub prawo.
Odświeżanie tematów leży, tylko i wyłącznie w gestii Moderatora, więc jeśli potrzebujesz odświeżyć temat ze względu na ważność problemu lub edycję posta, to zwróć się z taką prośbą do niego.
Osoby, których wiadomości chronicznie naruszają zasady, będą ostrzegane, a następnie usuwane ze społeczności Forum.
Do góry
Moderator ma prawo skasować lub poddać edycji post, o którym sądzi, że narusza niniejszy Regulamin lub prawo.
Odświeżanie tematów leży, tylko i wyłącznie w gestii Moderatora, więc jeśli potrzebujesz odświeżyć temat ze względu na ważność problemu lub edycję posta, to zwróć się z taką prośbą do niego.
Osoby, których wiadomości chronicznie naruszają zasady, będą ostrzegane, a następnie usuwane ze społeczności Forum.
Do góry
Informacja dodatkowa
Niniejszy dokument od dnia 29 IX 2008 został zastąpiony Kodeksem postępowania społeczności PHP-Fusion.
Do góry
Do góry